dimanche 5 juillet 2015

Spaargeld omzetten in dollars en thuis bewaren ?

Nu de Griekse impasse een hoogtepunt bereikt en de NEEN stemmen aan het winnen zijn zit een Grexit er dik in.
Geruchten gaan de ronde dat mensen met wat spaarcenten op de bank zo een 30% zullen verliezen. Zie het voorbeeld van Cyprus.

Zulke taferelen kunnen hier ook gaan komen eens in de toekomst andere staten gaan volgen .
België en wellicht ook Nederland hebben een staatsschuld om U tegen te zeggen;

Het beetje spaargeld in het binnenland op de bank laten staan wordt nu wel heel erg gevaarlijk me dunkt.

Een deel kan worden gebruikt om bepaalde goederen aan te kopen maar het overblijvende is te gevaarlijk geworden om op de bank te laten staan omdat we niet weten wat de toekomst brengt.
Euro' s gaan opslaan lijkt me niet meer veilig want wat zijn ze na een crisis nog waard ?

Is het dan niet beter om de Euro ' s om te gaan zetten in dollars?
Deze munt zal alleszins langer overleven dan de Euro vrees ik .

Ik las al gelijk denkende berichten op een paar nieuwssites en ben er sterk over gaan nadenken .

Omzetten in edelmetalen wil ik niet.
Overzetten naar buitenlandse banken , daar ben ik te klein voor .

Eén zaak is zeker denk ik, in tegenstelling tot eerdere gedachten die ik had is mijn spaargeld in geen 100 jaar nog veilig op de bank.
Het gewone loon , het inkomen wordt gewoon gestort op de rekening. Dat kan niet anders in België , je mag geen loon cash uitbetaald krijgen om zwart geld tegen te gaan maar dat wordt toch gebruikt om de maandelijkse rekeningen te betalen.

Een idee .....

Naam: euro.png Bekeken: 0 Groote: 131,8 KB Naam: dollar.jpg Bekeken: 0 Groote: 8,4 KB
Bijgevoegde Afbeeldingen
  


Spaargeld omzetten in dollars en thuis bewaren ?

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire