In Duitsland zijn al enige tijd Milieuzones, in Nederland is Utrecht in 2015 begonnen met zones en Rotterdam is in 2016 aan de beurt.
Nu zijn we in de keuze van een BOV gefocust op terrein vaardigheden en eventueel E.M.P. resistent, echter de oudere diesels zijn juist de boosdoeners vind men. Dus die zijn de sigaar.
Utrecht
http://ift.tt/1FJclRz
http://ift.tt/1FJcogc
Rotterdam
Automobilist kan checken of hij Rotterdam nog in mag
Amsterdam
http://ift.tt/1FJcows
Arnhem
http://ift.tt/1KXOEAL
Antwerpen voert per 1 januari 2016 milieuzone in
http://ift.tt/1FJcm7X
Milieusticker voor Duitsland
http://ift.tt/1KXOCJ7
Milieuzones Italië
http://ift.tt/1KXOCJ9
Voor de meeste zones geld een diesel auto met kenteken voor 01-01-2001 Benzineauto's of LPG met kenteken voor 1 juli 1992 mogen er niet in.
In Utrecht krijg je automatisch de boete via de speciale camera's
Een boete kost nu nog 90 euro; later wordt dat mogelijk 160 euro.
Als een vrachtauto niet is vrijgesteld of geen ontheffing heeft, dan volgt een boete. Het Centraal Justitieel Incasso Bureau (CJIB) int deze boetes. De hoogte van de boete bedraagt € 230,- en wordt verhoogd met administratiekosten.
De gemeente controleert of er auto’s in de milieuzone rijden die daar niet mogen komen. Dit doen we op verschillende manieren. Denk aan verkeerscamera’s, scanauto’s en buitengewoon opsporingsambtenaren (BOA’s). De camera’s lezen het kenteken van de auto’s en controleren of de auto in de milieuzone mag komen. De camera’s maken alleen beelden van het kenteken en de auto. Overtreders krijgen een boete via het CJIB (Centraal Justitieel Incasso Bureau). De opbrengst van de boete gaat naar het rijk.
Er zullen wellicht meer steden bijkomen en zelf denk ik grotere gebieden zoals de Veluwe, de Ardennen, Moezeldal
Dus waar het ons om gaat welke BOV is nog verstandig om te kopen, vooral omdat het vaak de vaste auto van een prepper is.
Nu kan er wel verondersteld worden dat bij een evacuatie dat de verkeershandhaving niet meer speelt omdat er dan geen controle meer zou zijn, echter ik denk dat bij een SHTF scenario juist wel streng op de regels gelet wordt door de politie en leger. Dus maar beter aan de eisen voldoen.
Aanvullende links
http://ift.tt/1FJcm80
http://ift.tt/1KXOCJ7
http://ift.tt/1FJcowI
http://ift.tt/1FJcoMY
http://ift.tt/1KXOCZw
En dat het wellicht een foute maatregel is verwacht ik niet dat het ooit weer afgeschaft wordt
<edit>
Nu zijn we in de keuze van een BOV gefocust op terrein vaardigheden en eventueel E.M.P. resistent, echter de oudere diesels zijn juist de boosdoeners vind men. Dus die zijn de sigaar.
Utrecht
http://ift.tt/1FJclRz
http://ift.tt/1FJcogc
Rotterdam
Automobilist kan checken of hij Rotterdam nog in mag
Amsterdam
http://ift.tt/1FJcows
Arnhem
http://ift.tt/1KXOEAL
Antwerpen voert per 1 januari 2016 milieuzone in
http://ift.tt/1FJcm7X
Milieusticker voor Duitsland
http://ift.tt/1KXOCJ7
Milieuzones Italië
http://ift.tt/1KXOCJ9
Voor de meeste zones geld een diesel auto met kenteken voor 01-01-2001 Benzineauto's of LPG met kenteken voor 1 juli 1992 mogen er niet in.
In Utrecht krijg je automatisch de boete via de speciale camera's
Een boete kost nu nog 90 euro; later wordt dat mogelijk 160 euro.
Als een vrachtauto niet is vrijgesteld of geen ontheffing heeft, dan volgt een boete. Het Centraal Justitieel Incasso Bureau (CJIB) int deze boetes. De hoogte van de boete bedraagt € 230,- en wordt verhoogd met administratiekosten.
De gemeente controleert of er auto’s in de milieuzone rijden die daar niet mogen komen. Dit doen we op verschillende manieren. Denk aan verkeerscamera’s, scanauto’s en buitengewoon opsporingsambtenaren (BOA’s). De camera’s lezen het kenteken van de auto’s en controleren of de auto in de milieuzone mag komen. De camera’s maken alleen beelden van het kenteken en de auto. Overtreders krijgen een boete via het CJIB (Centraal Justitieel Incasso Bureau). De opbrengst van de boete gaat naar het rijk.
Er zullen wellicht meer steden bijkomen en zelf denk ik grotere gebieden zoals de Veluwe, de Ardennen, Moezeldal
Dus waar het ons om gaat welke BOV is nog verstandig om te kopen, vooral omdat het vaak de vaste auto van een prepper is.
Nu kan er wel verondersteld worden dat bij een evacuatie dat de verkeershandhaving niet meer speelt omdat er dan geen controle meer zou zijn, echter ik denk dat bij een SHTF scenario juist wel streng op de regels gelet wordt door de politie en leger. Dus maar beter aan de eisen voldoen.
Aanvullende links
http://ift.tt/1FJcm80
http://ift.tt/1KXOCJ7
http://ift.tt/1FJcowI
http://ift.tt/1FJcoMY
http://ift.tt/1KXOCZw
En dat het wellicht een foute maatregel is verwacht ik niet dat het ooit weer afgeschaft wordt
<edit>
Milieu zone's in NL Utrecht/Rotterdam mag ik er nog in?
Aucun commentaire:
Enregistrer un commentaire